Nieuws in de komkommertijd…

De periode juli en augustus staat binnen de marketingwereld ook wel bekend als ‘komkommertijd’. Er is een afname in het reguliere nieuws en minder belangrijke nieuwsberichten hebben een betere kans opgenomen te worden door de mainstream media. Zo ook het onderstaande bericht over twee magneetvissers die na 15 jaar een verloren portemonnee terug brachten naar de rechtmatige eigenaar. Normaal een bericht wat nooit op HartvanNederland.nl, Telegraaf.nl, RTV Drenthe, OmroepGelderland zou verschijnen. Maar de combinatie van ‘Komkommertijd’, de snelle positieve afloop en het grappige verhaal erachter was precies goed om wel door de media opgepakt te worden. Was één van de factoren anders geweest, dan had het verhaal wellicht hooguit de lokale krant gehaald. In deze tijd van vooral negatief nieuws, Corona, Trump, China, Privacy, klimaat, is het ook wel weer eens lekker om een leuk en positief verhaal te lezen. Het past ook binnen de ‘TikTok’ gedacht, snel nieuws wat leuk afloopt.

Lees hieronder het artikel met telefonisch interview op OmroepGelderland. En ja, de andere magneetvisser ben ikzelf. Het was een erg leuke ervaring en een mooi verhaal voor later.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2458650/Martijn-vist-portemonnee-op-die-15-jaar-zoek-was-en-brengt-m-naar-de-eigenaar