Er zijn duizenden freelancers en bedrijven die een website voor je kunnen bouwen. Het is een ware zoektocht om de juiste partij te vinden. Het begint allemaal met een aantal vragen die je voor jezelf helder moet krijgen. Dat is de basis van de website en bepaalt voor een groot deel welk soort bedrijf bij je past. Het maakt natuurlijk ook veel verschil of een website ‘alleen’ een digitaal visitekaartje is, of dat er ook daadwerkelijk online verkoop moet plaatsvinden. Daarnaast moet natuurlijk het gevoel ook goed zijn. Past het bureau of de freelancer wel bij je? Liggen jullie ideeën op 1 lijn. In mijn eigen carrière had en heb ik nog steeds een aversie tegen bureaus die eerst duizenden Euro’s vragen voor een verkennend onderzoek naar je DNA, doelgroepen etc.. Voordat er ook maar 1 pixel zichtbaar is, zijn er tientallen uren gestoken in wire frames, mock-up pagina’s etc.. Het zoeken naar bureaus die dezelfde pragmatische insteek hebben als PulseMarketing was dan ook zeer lastig, vandaar dat ik PulseMarketing begonnen ben. Wij werken veel pragmatischer en beginnen vrijwel meteen met bouwen. Nou ja, configureren meer, want we gebruiken bestaande themes die flexibel genoeg zijn om met 1 theme, letterlijk honderden verschillende websites te kunnen maken. Gaandeweg ontstaan er inzichten, die er soms voor zorgen dat we iets moeten aanpassen, maar het resultaat is een flexibele website die eerder zal evolueren over de jaren heen dan ieder jaar een redesign.
Wil je dus een nieuwe website, denk dan alvast na over deze vragen:
- Doelgroep: wie wil je met je website bereiken?
- Doel: wat moet de website voor je doen, informeren, enthousiasmeren, verkopen?
- Merkverhaal: waar sta je voor, wat maakt jouw merk/bedrijf uniek? Dat is de rode draad.
- Content: een lege website verkoopt niet, dus je hebt in ieder geval iets aan tekst, afbeeldingen en andere multimedia nodig. Uiteraard kunnen we bestaande teksten voor je uitbouwen en herschrijven.
- Vormgeving: welke websites vind ik mooi en waarom?
- Functionaliteiten: welke functies moet de website bevatten? Nieuws, blog, formulier, agenda en koppelingen met andere systemen?
- Overige wensen: schrijf voor jezelf alles op wat je belangrijk vindt aan een website, maakt niet uit hoe klein.
- Budget: wat mag het kosten? Definieer een bandbreedte met uitloop. Hoe meer functies en pagina’s, hoe hoger de kosten.
Wil je uitproberen of wij de juiste partij zijn voor je nieuwe website, bel of mail dan met ons.
We helpen je graag verder met je nieuwe website of webshop, maar ook met andere marketingzaken.